Dag 7 en 8: Ronda- Jerez de la Frontera- Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8: Ronda- Jerez de la Frontera- Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8: Ronda- Jerez de la Frontera- Cadiz

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

17 September 2013 | Spanje, Cádiz

Dag 7:
De dag begon in ons nieuwe hotel in Ronda, waar we weer verrast werden door het prachtige uitzicht vanaf ons balkon. Ciska heeft de sportieve schoenen aangetrokken en in het zonnetje rondjes hardgelopen door onder meer het park en langs de kloof.
Het ontbijt was ook erg lekker en gevarieerd; met croissantjes, harde broodjes, toast, scrambled eggs, fruit en verse jus d'orange.

Na het ontbijt zijn we Ronda in gewandeld en hebben we het prachtige stadje bekeken, waar we onder de indruk waren van de uitzichten, de diepe kloof en smalle straatjes met witte huisjes.
De rest van de dag zijn we lekker bij het zwembad gaan zitten. Hier hebben we lekker in zon gelegen met uitzicht op de schitterende vallei.
S' avonds zijn we Ronda weer in gewandeld en hebben uitgebreid en gezellig gegeten in een restaurant met uitzicht op de brug in de kloof. (Zie foto)

Dag 8:
Vanmorgen ging om 8.30 uur de wekker voor het vervolg van onze roadtrip door Andalusie. Rond 9.30 uur gingen we op weg naar Jerez de la Frontera. Dit ligt op ongeveer twee uur rijden ten westen van Ronda. De weg ernaartoe was weer indrukwekkend door de bergen en de uitzichten. Op een bepaald moment leek het echter wel of Ciska aan het karten was, vanwege alle scherpe bochten in de weg.

We hadden onze koffie stop gepland in Arcos de la Frontera. Behendig en stoer reed Ciska het dorp met steile wegen in. De tomtom, welke vaker opeens de weg kwijt was, gaf opeens aan dat we rechtsaf moesten, maar dit bleek een doodlopende weg te zijn. De enige weg die op dat moment in te rijden was, leek linksaf een zeer smal weggetje naar beneden te zijn. Deze weg bleek uit te komen op een garage deur!! Ciska en ik keken elkaar lichtelijk in paniek aan en vroegen ons af of er een takelwagen in de buurt was om ons weg te halen.;-) Uiteindelijk heb ik de auto met aanwijzingen van Ciska in de achteruit het weggetje uit gereden. Ik weet nu ook dat de hellingproef ook achteruit kan worden uitgevoerd. ;-) Ik zeg: een hele lange neus naar mijn examinator die zei dat ik niet geslaagd was, omdat ik de auto niet onder controle had.
We hoefden meteen geen koffie meer en zijn doorgereden naar Jerez de la Frontera

Jerez de la Frontera bleek een moderne drukke stad te zijn. Na een wandeling door de stad en een cappuccino zijn we verder gereden naar Cadiz.
Cadiz is een mooie en gezellige stad aan De Atlantische oceaan. We hebben een wandeling gemaakt door de stad en een kleine lunch genomen. Vervolgens zijn we over de pier (die mooier is dan op Scheveningen) en over het strand gewandeld en er stond een zacht briesje, waardoor we een beetje konden uitwaaien. De zee voelde nog lekker warm aan.
Inmiddels was het al 17 uur en zijn we terug gereden naar Ronda.

De terugweg verliep voorspoedig.. Totdat we doorhadden dat de brandstofmeter in het rood terecht kwam.. En juist op zo'n moment is er in geen velden of wegen een tankstation te bekennen.. Ciska heeft zich een paar keer hardop afgevraagd hoeveel kilometer je nog kan rijden als de pijl in het rood gaat. Gelukkig kwamen we opeens een tankstation tegen. Dit tankstation lag naast het plaatsje Bornos.. Dit lag in een vallei aan een mooi meer.. Nu wij toch al van de weg af waren, zijn wij gelijk door gereden naar dit meer en hebben wij hier wat mooie foto's gemaakt.

Vervolgens zijn wij doorgereden naar Ronda.. Half 8 kwamen wij aan bij het hotel en doordat wij sinds de kleine lunch niks meer hadden gegeten, rammelden de magen flink. De mc Donalds zit op 500 meter van ons hotel.. En hier zijn wij in een hoog tempo naar toe gewandeld. Toen wij weer terug kwamen bij het hotel bleek het pakketje voor Ciska te zijn afgeleverd... Alle spullen zijn dus weer terecht. Morgen alweer de laatste dag om te genieten, van het uitzicht, het mooie weer en het gezellige Spaanse leven....

• 18 September 2013 - 18:58

Ans Kamphof :

Wat een ontzettende mooie foto's, geniet er nog maar lekker van vanavond. Morgen is het over. Gr. Ans