Dag 4: Cabra-Granada-Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Dag 4: Cabra-Granada-Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Dag 4: Cabra-Granada-Alhambra

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

14 September 2013 | Spanje, Granada

Gisterochtend zijn we wakker geworden in ons hotel in Cabra. Na een lekker ontbijt en een duik in het zwembad (lees pierenbad), hebben we de route en dingen als parkeren in Granada uitgezocht.

Vervolgens zijn we met de auto op weg gegaan naar Granada. Het was een rit van bijna 2 uur. De weg ging door prachtige bergachtige landschappen. Onderweg hebben we nog getankt en vlak voor Granada zijn we nog ergens gestopt om iets te eten bij een wegrestaurant. We zagen bij het restaurant verschillende auto's voorbij komen met mannen van middelbare leeftijd. Die bleken naar een of ander bordeel te gaan naast het wegrestaurant;-).

Eenmaal aangekomen in Granada konden we de auto vrij makkelijk parkeren in het begin van de stad en dichtbij de Cathedral. Het begon toen ook met bakken uit de lucht te regenen en dus zijn we een gezellig cafeetje in gerend om daar op te drogen en te genieten van een heerlijke cappuccino. Hier werden we 'versierd' door een Spanjaard, die vroeg waar we vandaan kwamen en ons complimenteerde met onze mooie ogen. Dat is ook leuk om te horen van een man van 70!! ;-)
Toen het eenmaal droog was, zijn we op de hop on hop off bus gestapt, om het een en ander van de stad te zien, voordat we naar het Alhambra gingen.

Het Alhambra is een middeleeuws paleis fort van de Moorse heersers van het koninkrijk Granada. Het staat op de werelderfgoed lijst en het wordt druk bezocht. Om die reden moet je de kaartjes op tijd bestellen, want er mogen per dag maar een aantal bezoekers tegelijk naar binnen. Ciska had de kaartjes voor 19.00 uur gereserveerd. Toen we rond 18.00 uur bij het Alhambra aankwamen, werd ons vriendelijk verzocht vooral op te schieten, omdat we nog een eind moesten wandelen. Dit bleek ongeveer een kwartier te zijn door de prachtige paleistuin. De rij naar de ingang van het paleis waar we om 19 uur werden verwacht, bleek wat langer te zijn en dus waren we weer precies op tijd. ;-). Binnen het paleis hadden we een half uur om alles te bekijken. Zoals je op de foto's kunt zien, was het binnen weer prachtig. Buiten hebben we nog een wandeling gemaakt door de schitterende tuinen van het Alhambra.
Om 20 uur zijn we weer vertrokken met onze 'ride', naar het centrum van Granada om de auto weer op te halen. Op dat moment was het volop spits en al donker en hebben we ervoor gekozen eerst romantisch te dineren bij Domino's pizza. ;-).

Tijdens De terugreis werd ons vertrouwen in elkaar goed op de proef gesteld. Terwijl Ciska stoer achter het stuur kroop om de rit terug te maken, vertelde ik haar wat ik zag op de TomTom, lange/korte bocht naar links/ rechts. Rond 23 uur kwamen we in het hotel aan en hebben we er eerst een borrel op gedronken. Om onze moeders gerust te stellen, hebben we afgesproken niet meer 's avonds in het donker zover te rijden op de bergachtige wegen. ;-).

Vandaag hebben we een rustige dag bij het zwembad en we gaan zo nog even lekker lunchen in Lucena een stadje dichtbij. Morgen hebben we een lange reis naar Ronda voor de boeg.

• 14 September 2013 - 20:29

Ans Kamphof :

Hei Suus dat had je beloofd voor je weg ging. Je luisterd niet en nooit.
    Maar de foto's zijn mooi en de verhalen ook. Nog veel plezier.
    WEES VOORZICHTIG ALLEBEI ,,,,,,!!!!!!!!!!!

• 14 September 2013 - 22:06

Annemarie:

Leuk om jullie belevenissen te lezen en foto's te zien! Zijn jaloers op het prachtige weer en dat heerlijke eten (behalve die kip want die ziet er niet zo heel appetijtelijk uit ;-) ). Goede reis alvast voor morgen en veel plezier op de volgende bestemming!

Groetjes Annemarie (+Rick en Jonne)