Johannesburg- dag 2/3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Johannesburg- dag 2/3 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Johannesburg- dag 2/3

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

13 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Op de avond van dag 2 hebben we ervoor gekozen om te gaan eten buiten het hotel. De reisleider had een bus geregeld voor het vervoer. Toen we echter wilden gaan zitten in de bus, doken er een paar lachende zuid afrikanen in. Ondanks het verzoek van de hotel eigenaar om de bus te verlaten, bleven ze gewoon zitten. Het was immers een gratis pendelbus. Vervolgens zijn we met de volgende bus gegaan. We gingen naar Monte Casino. Dit bleek een nagemaakt Toscane te zijn, waar aan alles was gedacht..van het plafond met lucht en wolken, tot aan de vloer met italiaanse tegels. Op een gezellig plein met verschillende restaurantjes hebben we heerlijk genoten van een italiaanse maaltijd.
Daarna zijn we doodmoe in bed gekropen, want de wekker zou om 7.00 uur de volgende ochtend al weer gaan.

Op dag 3 werden we inderdaad om 7.00 uur gewekt. Na een lekker uitgebreid ontbijt, zijn we om half 9 vertrokken naar Pretoria. Hier hebben we een stadstour gehad en hebben we onder meer het Paul Kruger huis en het voortrekkersmonument bezocht. Onze reisleider heeft ons hier heel veel verteld over de geschiedenis van dit momument.
Na een lekkere lunch in het zonnetje, hebben we de weg vervolgd naar Soweto. Hier kregen we een andere gids, die ons alles kon vertellen over de mensen, de wijk en het nieuwe voetbalstadion. Ook het verschil tussen de rijken en armen en de manier waarop er gewerkt word aan verbetering van de wijk werd verteld. We hebben gewandeld in de straat waar Desmond Tutu in de zomer woont en waar ooit Nelson Mandela heeft gewoond. Het was een bijzondere wandeling, want we weten nu hoe apen in de dierentuin zich voelen. En in dit geval waren wij dat.
De bewoners waren erg vriendelijk en de meeste maakten een praatje of zwaaiden enthousiast.
Na deze tour konden we ons even opfrissen en zijn we wat gaan eten in het restaurant van het hotel, waar een heerlijk buffet voor ons klaar stond. Waardoor we konden kennismaken met de Afrikaanse gerechten. En dat allemaal onder het genot van een Afrikaanse band.
Nu gaan we lekker slapen, want morgen om 6.00 uur op. Iets zegt me dat dit niet het meest vroege tijdstip van deze reis zal worden.

• 16 Mei 2015 - 00:08

Laura Straatman :

Hoi ciska ,
    Leuk verhaal van je reis genoot .
    Best spannend de locale mensen in de pendel bus
    Veel plezier en succes morgenochtend om 6 uur en nee ik denk dat dit uitslapen was/ wordt :-)
    Geniet van jullie reis ben heel benieuwd naar het vervolg .

Groetjes Laura