Het vertrek, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Het vertrek, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Het vertrek, dag 1 en 2

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

12 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zondag was het dan zover na maanden aftellen, na een week spanning over "wat moet ermee in de koffer", stonden Suus en ik zondag om 16.45 op schiphol. Inchecken ging erg snel. We hadden een tussenlanding in Londen, waarvoor we ook gelijk de boardingpass ontvingen. "Zelfde hal, alleen een andere gate", vertelde de steward. Nou dat moest goed komen.
Nog snel een laatse bakje koffie met mijn ouders voor vertrek en richting de gate.

De vlucht was erg goed. Het was wind stil en onbewolkt, dus leuk om naar buiten te kijken. In Londen ging de piloot laag vliegen en maakte we een extra ronde over Londen centrum, waardoor we de Bigben, Towerbridge en Londen Eye mooi konden zien.
In Londen aangekomen konden we gelijk door naar de bagage check. In Amsterdam ging dit vlot, dus we verwachten geen problemen. Er waren na "het controle apparaat" 2 lopende banden.. een rechter voor handbagage wat goed gekeurd was en een linker waarbij handbagage onderzocht werd. Vol verbazing keken we naar de lange linker rij met handbagage... waren al deze mensen de regels van vloeistoffen vergeten? Het staat tegenwoordig toch duidelijk beschreven.. Totdat ook mijn handbagage op de linkerband belande..En ik wist heel zeker dat er geen vloeistof in kon zitten. Na een half uur wachten en toekijken hoe alle bagage als bij een csi aflevering werd onderzocht.. bleek mijn ipad hoes "verdacht".. Nadat de meneer met een soort spatel 2 seconden langs de randen was gegaan, kreeg ik m weer terug.. Daar hadden we dus dat half uur op staan wachten:-(

Na snel iets te hebben gegeten, gingen we om 20.45 op zoek naar de gate. Om 20.55 zouden we boarden. Na 15 minuten op een flink tempo de borden C64 te hebben gevolgd, zagen we dat we ook nog met een transfer(soort metro) naar de gate moesten. Qua tijd begon ik het toch wel krap te vinden, ik had al boarden op de borden zien staan. Na de transfer, was de informatie op de borden gewijzigd, van "boarden" naar "gate closed".. Ik moet bekennen, uit eerdere ervaring weet ik erg goed wat dit betekend: Rennen! hihi... Na 5 minuten kwamen we hijgend bij de gate aan en waren er gelukkig vriendelijke stewardessen die ons informeerden dat we snel door mochten lopen en we mee konden. Wat een relaxe start van de 11 uur durende vlucht;-)

De vlucht is spoedig verlopen, weinig turbulentie en hebben beide ongeveer 4 uur geslapen.
Om 9.00 zijn we geland op Johannesburg. Van onze medereizigers hebben we begrepen dat Tutu in ons vliegtuig heeft gezeten... echter hebben wij hem niet gezien. Onze reisleider heet Joop.. en nadat de groep bij elkaar was zijn we gelijk door gegaan naar het hotel op ongeveer 15 minuten rijden van Johannesburg.

Bij het hotel aangekomen mochten we in de zon gaan zitten en kregen we een welkomst drankje.. Joop ging alles voor ons regelen. Nou dat beviel ons goed :-)!
Nadat we de bagage in de kamer hebben gezet, zijn we gelijk door gelopen naar het zwembad. Het is hier ongeveer 25 graden, dus heerlijk weer.

• 12 Mei 2015 - 23:05

Robin:

Zo, jullie hebben het spannend gemaakt in Londen.
    Heel veel plezier!!

• 13 Mei 2015 - 01:25

René & Lia:

Leuk verslag! Suus en cis veel plezier en fijne reis. Grt

• 14 Mei 2015 - 07:26

Carolien:

Leuk verhaal over het inchecken. Je zou je vlucht toch gemist hebben. Oh erg!