Johannesburg-Ohrigstad - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Johannesburg-Ohrigstad - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Johannesburg-Ohrigstad

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

14 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

S ochtends om 6.00 werden we gewekt... Het zou een lange reisdag worden richting het oosten. Nadat de bus om 7.30 vertrok, stonden we bijna gelijk in de file.. Er stond een auto met pech op de weg. Daarna konden we gelukkig doorrijden.. We gaan 400 kilometer reizen vandaag.. dus geen fils zijn wel fijn! De wegen zijn tot nu toe erg goed.. Dus dat scheelt.

Onderweg zijn we 2 keer gestopt voor koffie en lunch. Geluncht hebben we in het dorpje Dullstroom.. een mooi dorpje dat bekend staat om forel. Suus en ik hebben dus in de lunch voor forel gekozen en was heerlijk! Daarna gingen weer verder richting Ohrigstad.. De omgeving is hier werkelijk schitterend, dus uren in de bus zitten is geen straf.

Onderweg kwamen we al het eerste aapje in n boom tegen en aangekomen op Hannah lodge, wat ligt op een privaat park, kwamen ook de eerste impala's nieuwsgierig richting onze bus.
Joop regelde onze sleutels en het vrouwelijke personeel droegen onze koffers op hun hoofd de bergen op... Ook al is dit hier heel normaal... Wij voelden ons toch wat bezwaard...

Na snel te zijn omgekleed, mochten we alweer mee voor onze eerste sunset gamedrive... De Ranger informeerde ons over de spelregels: niet roepen als je een beest ziet, niet de auto uit of gaan staan.. Tijdens de drive zien we onder andere struisvogels, impala's en kudu's... En de eerste dieren van de bigfive: Buffels! Een hele groep, grommende nieuwsgierige buffels naast onze wagen!

Na deze gamedrive was het tijd voor ons welkomstdiner... Onder andere kudu ballen en impalavlees stonden op het menu... Het eten was heerlijk!
Daarna optijd naar bed want we konden donderdagochtend om 7 uur giraffen spotten vanaf het terras waar we ontbeten.

• 16 Mei 2015 - 20:46

Paulien :

Dag dames, Leuk om jullie belevenissen eindelijk te kunnen lezen (vaak storing op website), was erg benieuwd! Volgens mij vermaken jullie je we. Suus is straks helemaal gewend aan vroeg op staan, kan mooi helpen in de melkstal