Dag 3: Carmona-Ecija-Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Dag 3: Carmona-Ecija-Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Dag 3: Carmona-Ecija-Cordoba

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

12 September 2013 | Spanje, Córdoba

Vandaag zijn wij de dag vroeg begonnen. Om 8 uur ging de wekker om vervolgens in het zonnetje te kunnen ontbijten. Vervolgens zijn wij uitgecheckt in het hotel en zijn aan onze roadtrip richting Cordoba gestart.

De omgeving is hier echt schitterend en erg mooi om doorheen te rijden. De wegen komen nieuw over en rijden fijn. Verder valt ons beide op dat het heel rustig is op de snelwegen.
Na een half uur rijden, reden wij het plaatsje Ecija binnen. Dit hadden wij uitgekozen als koffie stop. Na even zoeken naar het centrum en een parkeergarage, zaten wij 15 minuten later aan een koffie verkeerd met Spaanse Churros, een soort langwerpige oliebol. (Zie foto)

Vervolgens zijn wij onze reis herstart richting Cordoba. Na 30 minuten reden wij deze plaats in. Een van de hotelgasten was gisteravond zo aardig geweest om ons een adres te geven van een parkeergarage dichtbij de Mezquita. Deze was op 5 minuten loop afstand, wat fijn is in de hitte. Ook vandaag is de temperatuur weer opgelopen tot boven de 35 graden.

De omgeving waar de mezquita staat, is erg schoon en mooi. In alles zie je de typische stijl terug. In de rij van de kaartjes wees Suus mij op een bordje waarop de kledingeisen van de voormalig moskee vermeld stonden. Geen bloot shirt of korte broek. Ik had beide aan en ook geen doek of sjaal in de tas om iets mee te bedekken. Aan de ticketverkoper heb ik maar netjes gevraagd of ik naar binnen mocht, wijzend op mijn strappless shirt. Die man moest wel lachen en zei ja, maar was vervolgens druk door de intercom aan het rebbelen. Waarschijnlijk heeft hij even doorgegeven dat ze mij binnen moesten laten.:-)
De mezquita was schitterend. Een van de mooiste gebouwen die ik tot nu toe ooit van binnen heb gezien. Op de een of andere manier deed het mij gek genoeg ook denken aan Alice in wonderland, door de lichte zuilen en de gekleurde bogen.(zie foto)

Na de uitgebreide bezichtiging zijn wij een broodje gaan halen bij de subway op de hoek. Hier merkten wij dat Spanjaarden soms toch andere gebruiken hebben dan wij in Nederland. Alles in de subway was hetzelfde dan een subway in bijv Rotterdam. Behalve het toilet! Suus en ik hebben hier 15 minuten staan wachten voor een dichte deur. Ons toch afvragend wat er met de toiletbezoeker voor ons aan de de hand was, hebben wij op de deur geklopt. Geen reactie. Toen wij hulp wilde gaan regelen, bleek dat het subway personeel met een afstandsbediening de deur automatisch op slot had gedaan. We hadden dus 15 minuten voor niks staan wachten :-((!!

Na onze picknick in het zonnetje zijn we naar het alcazar de los reces Christianes gelopen. Van de buitenkant leek dit een groot oud ford. Toen we binnen kwamen bleek het een klein museum met een schitterende tuin (zie foto's).

Na een verkoelend ijsje (moijoto solero) zijn wij vervolgens gestart aan de reis naar het tweede hotel: ms Fuente las Piedras, in cabra.
Dit hotel vonden wij na 50 minuten rijden in 1 keer. Dit maal geen steile wegen omhoog om bij het hotel te komen en het hotel beschikt over een mooie buitenparkeerplaats.
Onze eerste indruk van het hotel is dat het nog mooier is dan ons vorige hotel. Het heeft een schitterend zwembad, met ook een kinderbadje waar Suus ook met haar voeten in vertoefd. Het blijft hier lang zonnig en warm, waardoor wij tot 19 uur bij het zwembad hebben kunnen luieren.
Vanavond eten we wat bij het hotel, hopelijk net zo lekker als de tapas die wij gister hebben mogen proeven!!(zie foto)

• 14 September 2013 - 22:16

Ellen:

Leuke verhalen, Klinkt aantrekkelijk! Geniet er lekker nog een paar dagen van! Hier is de herfst al begonnen...