Knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Knysna-Oudtshoorn - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Knysna-Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

30 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Schotschekloof

Vandaag hadden we maar een korte reisdag van Knysna naar Oudtshoorn.. S ochtends gaan we eerst naar een struisvogel boerderij. Er is nog wat discussie in de bus of we wel of niet op n struisvogel mogen rijden. Het leek mij een leuke ervaring, maar een reisgenote legt uit dat die beesten dan geblinddoekt worden, zodat ze minder panisch worden.. Dus na deze uitleg hoeft t v mij niet meer;-)! Uiteindelijk kon het niet eens op de boerderij waar wij waren.

We werden ontvangen door een meneer die vlot Afrikaans sprak. Ook al lijkt t taaltje erg op Nederlands, je moet goed focussen om het te kunnen volgen. We krijgen n uitleg over de eieren, de kuikens en de veren. Hiernaast zien we medewerkers die lege struisvogel eieren beschilderen en bewerken tot woonkamer assesoires. En een dame die van veren een soort plumo maakt.

Na de rondleiding mogen we de struisvogels voeren. Het lijkt spannend door de lange nek en de snavel, maar als je de korrels plat op je hand legde, pakten de struisvogels ze er voorzichtig uit! Het zijn lieve beesten :-)

Na de lunch gingen we door naar onze accommodatie voor die nacht: Buffelsdrift! We slapen hier in super luxe tenten op een privaat park. Voor onze tenten liggen aan een groot meer met nijlpaarden en olifanten! Echt 1 Vd mooiste accomodaties die we tijdens de reis hebben gehad. Nadat we onze koffer hebben gekregen, gaan we snel relaxen en genieten vh uitzicht bij het zwembad!

Rond 19 uur eten we met de hele groep bij de lodge. Susan probeert de struisvogel biefstuk en ik de Afrikaanse Bobotie. Het smaakte ons goed! Na het eten kregen we een uitleg over de sterren. Zo warm als het overdag is, zo koud is het s avonds, dus we staan met dekens om ons heen aandachtig te luisteren naar de enthousiaste sterrenkundige en zoeken naar de planeten, het steelpannetje en de schorpioen. Een vooral grappige ervaring.

In onze tent wacht ons een nieuwe verrassing. Op het tentdoek in de badkamer zie ik opeens een grote schaduw.. Het blijkt een grote harige spin. Geen van 2 durfden we het beest weg te halen.. Na nog even te hebben gecheckt of het geen giftige was, hebben we het beest gelaten en zijn gaan slapen.

• 31 Mei 2015 - 12:42

Patty:

Wat een mooie verhalen Susan en Ciska. Echt genieten wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt hebben. Ben benieuwd naar de foto's. Helaas jullie laatste dag vandaag. Een hele goede terugreis morgen en ik spreek je snel.

Groetjes Patty