Ochtendwandeling+ vrije dag Wild Coast - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Ochtendwandeling+ vrije dag Wild Coast - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Ochtendwandeling+ vrije dag Wild Coast

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

23 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Vanmorgen was er een vroege wandeling van 3 uur naar een waterval. Suus is niet helemaal lekker en besluit om met de reisgenoten die ook niet mee gaan bij de lodges te blijven.

Met ongeveer 6 van onze groep en 5 Afrikanen gaan we op pad. Bij de eerste steile helling omlaag ligt 1 van de reisgenoten al op de grond.. Dat beloofd een spannende tocht te worden ;-). Beneden aangekomen gaan we in een klein bootje de lagune door.. Het water is erg ondiep en de gids besluit dat het beter is om verder te lopen.. Dit was echter door het hoge gras... Ongeveer 1 meter 50.... Terwijl ik hier door heen banjerde heb ik mij meerdere keren afgevraagd of dit nou leuk was of een soort van pittige training:-)..

Na ongeveer een half uur bivakkeren door t hoge gras, moesten we een rivier oversteken over een aantal kleine gladde stenen.. Als je niet verder durfde omdat de stenen te ver uit elkaar lagen, mocht je help roepen... Opzich leek mij in het water zijn niet vervelend, twas 30 graden en strak blauwe lucht.. Maar t idee van uitglijden, vond ik toch niet zo.. Dus aan het eind heb ik wel om n hand gevraagd.

Na weer een stuk door een bos te hebben gewandeld mochten we in n klein smal bootje richting de waterval... Het gedeelte waar de waterval lag was echt schitterend!! Echt als in n film. Als je wilde mocht je het water in springen. Ik ben zelf via een ladder het water ingegaan. De 2 gidsen sprongen wel van de 5 meter hoge rotsen af. Zij hadden meer vertrouwen in dat er geen rotsen in t water lagen dan ik.
Na het zwemmen gingen we weer terug naar de lodges.

Susan was met een aantal reisgenoten op t strand geweest en had hier een mooie wandeling gemaakt. Na de lunch hebben we ff bij het zwembad gelegen en zijn we gaan omkleden in ons huisje. Toen we richting het restaurant wilden merkten we dat we 1 deur niet meer open kregen. Van een andere deur hadden we al door dat we hem niet op slot kregen, dus we waren blij dat we er nog maar 1 nacht hoefden te slapen.

Nadat we een visbuffet hadden gegeten zijn we met z'n allen bij t kampvuur gaan zitten. Er werd gewaarschuwd dat de stroom er vanaf zou gaan rond 9 uur... Iets wat we hier in Afrika al meerdere keren hebben mee gemaakt. Er was een 'dj' waar we muziek bij konden aanvragen en we hebben met cocktails buiten de Macarena staan dansen.. Het was een leuke geslaagde avond!!