Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Suus en Cis

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

16 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Om 5 uur werden we gewekt voor onze gamedrive. We sliepen in tenten, dus wekken gaat niet via de telefoon, maar door hard geklop op de tent deur! Snel hebben we ons aangekleed en zijn we gaan ontbijten. Sommige reisgenoten hebben wat minder trek door de malaria pillen... Wij hebben het geluk dat we eigenlijk nog nauwelijks last hebben van bijwerkingen van die pillen. Hopelijk blijft dat zo!

Om 6 uur staan we bij de jeeps, klaar voor het zoeken naar de bigfive! Tot nu toe hebben we erg veel geluk met het weer, af en toe een verdwaald wolkje, maar verder strak blauwe luchten, zon en rond de 28 graden. S ochtends in het park en de open jeep is het wel steenkoud, dus we zitten met 3 lagen kleding aan. Van 6-8 zien we weinig.. Ja, impala's... Maar die kennen we ondertussen wel;-)! Tot we opeens n groep olifanten zien langs de weg... Onze Ranger vermoed dat ze gaan over steken, dus we gaan rustig staan foto's maken en kijken wat er gebeurd. Na, 30 minuten steken ze inderdaad over, een mooi gezicht.. Sommige bomen duwen ze bijna om, waardoor je je beseft wat n kracht er in die beesten zit!

Na de koffie stop zoeken we verder.. We vinden Buffels, giraffen, zebra's.. Daarnaast genieten we van het schitterende landschap. De lunch hebben we op het park, met een Ranger met wapen erbij, voor t geval dat er n gevaarlijk dier onze lunch plek zou vinden. Het eten is heerlijk, boerewors Vd braai met salade!

Na de lunch gaan we op zoek naar de leeuwen... De Ranger heeft doorgekregen dat ze ergens bij een rots zitten. T krugerpark heeft ongeveer de oppervlakte van Nederland, dus soms is het echt als naar n speld zoeken in n hooiberg. Na 4 rondjes, heeft de andere jeep de leeuwen gevonden.. Met het blote oog zijn ze nauwelijks te zien... Met n verrekijker zie je een hele groep zitten op een rots! Suus heeft een geweldige camera en kreeg als enige van de groep de leeuwen erg mooi op de foto. Ook al was het verweg, we waren toch erg blij dat we de leeuwen hadden gevonden.

Terug gekomen op ons kamp, begon het qua temperatuur al afkoelen. Ik en een reisgenootje wilden nog zwemmen, maar we hebben het bij pootje baden gelaten.. Er lagen nijlpaarden in het meer achter het zwembad.. Dus daar hebben we nog ff naar gekeken.

Daarna lekker eten en vroeg naar bed.. Was weer een lange mooie dag!