Oudtshoorn-Kaapstad - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Oudtshoorn-Kaapstad - Reisverslag uit Schotschekloof, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn-Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

28 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Schotschekloof

Vanmorgen werden we op een bijzondere manier wakker.. Na eerst wakker te zijn geworden van de wekker horen we vervolgens knallen die we niet kunnen plaatsen.. Suus zegt nog, het lijken wel luchtaanvallen en daar lijkt t ook echt op, maar voorzover we wisten was er niks raars in Zuid Afrika aan de hand. In de bus horen we dat er n militaire basis om de hoek ligt, die vanmorgen al actief aan hef oefenen waren.. Dat verklaarde de knallen:-)!

We hadden n lange reisdag... 400 km naar Kaapstad. We rijden een mooie route, route 62! Na een korte lunchstop gaan we op weg naar de pinguïns... Onze reisleider kent een mooie niet toeristische plek met hele groepen pinguïns. Een beetje toeristisch vinden Suus en ik het wel omdat er toch wat hekjes staan, maar veel pinguïns zijn er zeker! Net of we in n scène van Happy feet waren beland. We hebben zeker 15 minuten gewandeld en de pinguïns zaten overal. Er waren ook n paar schattige pinguïn gezinnetjes met donzige kinder pinguïns.

Hierna vertrekken we richting Kaapstad . We zijn door het internet al op de hoogte dat we met n klimaatverandering te maken krijgen.. Na drie weken strak blauwe luchten met 25-32 graden, gaan we naar de 'Kaapse regen Winter'. Er wordt voor t weekend 19 graden en veel bewolking voorspeld. Als we in Kaapstad aankomen moeten we wennen aan de drukte. Er zijn hier geen verdwaalde koeien meer op de weg, maar gewoon rijen auto's net als in n Nederlandse stad;-)! Helaas zien we de Tafelberg niet als we aankomen. Deze is dik ingepakt in n wolkendeken. Hopelijk hebben we vrijdag meer geluk...