Durban - Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Durban - Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Durban - Drakensbergen

Door: Suus en Cis

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

21 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

In Durban werden we wakker met een prachtig uitzicht over zee en zagen de zon opkomen. Na het ontbijt zijn we vertrokken voor een stadstour door Durban.
We hebben de Indische markt bezocht, waar Ciska een prachtige traditionele jurk heeft gekocht. Die je op meerdere manieren aan zou moeten kunnen... Even de vraag of dit in praktijk ook werkt;-) Verder zijn we even naar de vis en vlees markt gelopen, waar we schapenkoppen, vlees en hele vissen zagen liggen. Het stonk er vreselijk, dus we zijn snel weer gegaan. Vervolgens hebben we de botanische tuin bezocht, waar we tijdens een wandeling verschillende Afrikaanse planten en bomen konden zien.

Na de wandeling, zijn we verder gegaan naar een Zulu dorp, waar een dans voorstelling werd uitgevoerd. Er werd uitgebeeld hoe de Zulu's elkaar ontmoeten en het proces van trouwen verloopt. Vervolgens kregen we uitgelegd welke rol de man en vrouw in het gezin hebben. Kortom, de vrouw doet eigenlijk alles!
Toen we wilden vertrekken, stopte de bus ermee! Er zou een nieuwe bus komen. In de tussentijd konden we wel even gaan lunchen op het uitzichtpunt. De mensen hadden hier achteraf niet echt gerekend op zoveel bezoekers, want toen we besteld hadden, moesten we nog bijna anderhalf uur op het eten wachten!!!! Ondertussen zagen we elke keer een medewerker binnen komen lopen met tasjes van de Spar supermarkt! Waarschijnlijk moesten de inkopen nog gedaan worden. Een aantal mede reisgenoten hebben krokodil besteld, dus we zijn toch wel benieuwd waar ze die vandaan gaan toveren... De bus was inmiddels ook allang vervangen, dus een aantal reisgenoten heeft het eten maar geannuleerd en dus konden we veel later dan gepland, onze weg vervolgen.

We reden richting de Drakensbergen en genoten onderweg van het prachtige uitzicht. Ons verblijf was op een golf en spa resort. We zouden hier 2 nachten slapen met morgen een vrije dag!!! Daar waren we wel aan toe :-)!! We kregen een luxe kamer, met twee slaapkamers een badkamer en apart toilet. Hier zouden we ons de komende dagen wel vermaken!

• 24 Mei 2015 - 21:59

Annemarie:

kan me voorstellen dat na zo'n druk excursieprogramma de vrije dag in het spa resort wel welkom was ;-).