Bezoek school - St lucia - Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Bezoek school - St lucia - Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Bezoek school - St lucia - Durban

Door: Suus en Cis

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

20 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Nadat we uitgecheckt waren bij onze lodge, zijn we met jeeps naar een dorp in de buurt gereden. Fox geeft een donatie aan de school van het dorp. We werden er ontvangen door Desmond. Hij is een bewoner van het dorp en hij heeft ons een en ander verteld over het leven in het dorp. Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan een gezin in het dorp, waar we konden zien hoe de mensen koken, eten verbouwen en slapen. Aan de vader en moeder van het gezin hebben we levensmiddelen gegeven.

Toen we afscheid hadden genomen, gingen we op weg naar de school. Voordat we het in de gaten hadden, liep Desmond tussen ons in. Hij pakte onze hand vast en liep zo met ons verder. Onderweg vroeg hij wat voor werk we deden en vroeg verder of we getrouwd waren. Hij had nu een vriendin, had 3 kinderen en was nog op zoek naar 5 vrouwen!! Gezichtje met vreugdetranen
We hebben aangegeven dat we veel te jaloers zijn om hem te moeten delen met 5 andere vrouwen en stelden voor dat wij hem wel wilden delen met meerdere mannen! Gezichtje met knipoog Gelukkig, vatte hij ons geouwehoer goed op!
De meeste grappige vraag, kwam van een reisgenoot! 'Heeft hij zelf jullie hand vastgepakt'?? Haha!!

Uiteindelijk kwamen we aan bij de school. Waar we door alle kinderen zwaaiend werden begroet. De directrice ontving ons en heeft een en ander verteld over de school. De kinderen komen uit de weide omtrek naar school. Ze krijgen een uniform en eten van school. Kinderen hebben leerplicht vanaf hun 7e levensjaar tot groep 7. Ze hebben geen internet en/ of i-pads. Aangezien sommige kinderen geen ouders hebben, krijgen ze ook kookles, verzorging en sociale omgangsvormen. We hebben een klas bezocht en zijn daarna weer vertrokken naar onze volgende bestemming.

We gingen met de bus naar st lucia, een echt gezellig backpackbackers dorpje... Na snel te hebben gepind en een koffie te hebben gedronken gingen we naar een boot. Toen we bij de boot aankwamen stond er een mooi bord: pas op nijlpaarden en krokodillen! Hihi.. Dat beloofde wat. Wij zaten mooi vooraan en de met de boot kwamen we heel dicht bij hele groepen nijlpaarden... Echt schitterend! Hier en daar zag je ook n krokodil in het water... Deze twee dieren schijnen elkaar te accepteren in hetzelfde water. Een dame had een heerlijke fingerfood lunch voor ons voorbereid, dus tijdens de tocht hadden we lekker eten.

Hierna gingen op weg naar Durban, een badplaats waar we die nacht zouden slapen. Onderweg vertelde de reisleider van alles over de stad en de inwoners. Ook vertelde hij dat het erg onveilig was.
Bij aankomst hebben we onze koffers op de kamer gezet en zijn met een paar reisgenoten gaan eten bij een Italiaan. Heerlijk, eens wat anders dan al dat wilde vlees en buffet. De reisleider had geregeld, dat we door de bedrijfsleider en een beveiliger van het restaurant terug naar het hotel werden gebracht! Wat een luxe... Bodyguards!!! We voelden ons heel veilig. Echt bizar, dat dit blijkbaar nodig was.

• 24 Mei 2015 - 21:57

Annemarie:

Haha, die Desmond dacht proberen kan altijd; leuke foto :-).