Panoramaroute-Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Panoramaroute-Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Panoramaroute-Krugerpark

Door: Suus en Cis

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

15 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Aangezien onze flirtige Ranger had verteld dat we giraffen konden spotten langs de ontbijtzaal, stonden we er om 7.00 uur te posten. We hebben geen giraffe gezien, maar wel tijdens het ontbijt genoten van het geweldige uitzicht. Daarnaast zong het vrouwelijke personeel ons toe met Afrikaanse liederen. Kippenvel!

Na het ontbijt vertrokken we via de panaramaroute naar het Kruger Park, onze volgende bestemming. Onderweg zijn we regelmatig gestopt op prachtige plekken, zoals de drie rondavels, Gods window en Luke's potholes. Hier kwamen we ook de eerste wilde dieren, de bavianen tegen. Ik blijk niet zo'n held, met loslopend wild, want ik ben vlug de vrouwentoilet ingevlucht! Ciska maakte ondertussen, heel stoer de foto's. Ik ben achter een reisgenoot vlug de bus ingevlucht! Held!

Na deze prachtige uitzichten zijn we verder gereden naar het Kruger Park. Daar sliepen we in een tentenkamp op palen, waar een heuse boxspring voor ons klaarstond. Nadat we de spullen hadden neergezet en ons met heel veel DEET hadden ingesmeerd, gingen we een sunset game drive maken om wilde dieren te spotten tijdens zonsondergang. Hier hebben we vooral buffels, waterbokken en impala's gezien. Bij een meer stonden we stil om te zoeken naar nijlpaarden. Opeens was er heel veel lawaai en zagen we een impala het water in springen. Mogelijk was hij achtervolgd door wilde honden, zoals de Ranger ons vertelde. Hij zwom voor zijn leven, maar werd uiteindelijk voor onze ogen, opgegeten door een krokodil!

• 18 Mei 2015 - 22:24

Annemarie:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen!
    Susan, voor jou dus geen bezoek aan de Apenheul, haha. Hoewel daar denk ik geen bavianen los lopen (ik zou er ook niet blij van worden als ik ze in het wild tegen kwam ;-) ).
    Geniet van jullie vakantie!

• 22 Mei 2015 - 18:58

Carolien:

Suus, ik had hetzelfde gedaan. Haha! Geweldig verhaal.

• 24 Mei 2015 - 08:01

Mirjam:

Soooo echt tof meiden! Ik herken zoveel van jullie verhalen. Het is daar zo schitterend!! En die impala, echt heel tof.