Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Suus en Cis - WaarBenJij.nu

Knysna

Door: Suus en Cis

Blijf op de hoogte en volg Suus en Cis

26 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Vandaag mochten we 8.45 op staan.. Suus en ik hadden verwacht 7 uur wakker te worden, maar we slapen lekker door. Na het ontbijt relaxen we even bij ons zwembad en om 11 uur starten we de wandeling richting het centrum.

De wandeling duurt ongeveer 45 minuten en is langs een mooi meer. De temperatuur is ongeveer 25 graden met zon, dus we genieten ervan. Na 45 minuten komen we aan in een mooi modern centrum.. We moeten om 14 uur verzamelen bij t waterfront. Na even te hebben nagevraagd waar het waterfront was, bleek dat we een afslag te vlug eraf waren gegaan...

Toen we aankwamen bij het waterfront, was t iets minder luxe dan t eerste centrum, maar wel erg gezellig met veel terrasjes. We hebben in het zonnetje een grote baguette op met kaas.. Na alle bijzondere dingen die we hier de laatste weken op hebben, was dit wel ff erg lekker!

Om 14 uur gingen we met de groep op de boot richting featherbed. Een mooi natuurreservaat. In de boot krijgen we een uitgebreide uitleg over Knysna en de omgeving. Aangekomen op featherbed gaan we met een truck hoog de berg op. Op het hoogste punt stappen we uit voor een wandeling van 2,5 km naar beneden met erg veel
Mooie uitzichtpunten. Bij de eerste trap naar beneden valt onze Knysna gids al een trapje naar beneden... Dat beloofde wat, maar gelukkig zijn we verder allemaal zonder vallen beneden gekomen.

Om 17 uur vertrekken we weer met de boot terug naar Knysna.. Onderweg zagen we de mooie zonsondergang in het water.. echt genieten!

Eenmaal weer bij de lodges hebben we besloten op bij het restaurant dat bij de lodges hoort te eten.. Nadat iedereen z'n bestelling heeft opgegeven valt de stroom uit.. Dit blijft toch iets bijzonders steeds. We krijgen een grote tl lamp voor ons, waardoor we de neiging hadden onze zonnebril op te zetten. De noodstroom wordt gelukkig gebruikt in de keuken en na een half uur kunnen we eten.